Çağdaş eğitim anlayışının hâkim olduğu bir eğitim kurumunda, yönetim, öğretim ve öğrenci kişilik hizmetleri, eğitim sürecinin üç ana dalıdır. Rehberlik, öğrenci kişilik hizmetleri bünyesinde yer alan ve daha çok öğrencinin kişilik gelişimi ile ilgilenen bir hizmet alanıdır. Eğitim sürecinin bütünlüğünü oluşturan; yönetim, öğretim ve rehberlik çalışmalarının ortak amacı öğrencilerin, bedensel, zihinsel, sosyal ve psikolojik bakımdan bir bütün olarak gelişmelerini sağlamaktır. Ancak bu ortak amaca ulaşmada her alanın kendine özgü yaklaşım ve uygulamaları vardır. Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri kapsadığı alan bakımından çeşitli kişi , kurum ve grupları içine alan; işbirliği gerektiren bir hizmet alanıdır. Okulda rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerindeki verimin arttırılabilmesi için okul yöneticileri, okul psikolojik danışmanları, sınıf rehber öğretmenleri, eğitsel kulüp öğretmenleri, öğrenci aileleri ile okul aile birliği ve hizmet destek gruplarının işbirliği sağlanmalıdır.
Beğen |
1 kişi beğendi