Rehber Öğretmenin Sorumluluk Alanları;
EĞİTSEL REHBERLİK
1) Okul ve çevresi hakkında bilgi vermek, okul kurallarını tanıtmak, verimli ders çalışma yollarını anlatmak, karşılaşılabilecek güçlükler hakkında bilgilendirmeler yapmak,
2) Okulun 9.sınıfına gelen öğrencilere okula uyumları konusunda gerekli çalışmaların yapılması, (Okul birimlerini ve bu birimlerde çalışan görevlilerin tanıtılması, Okulun eğitim öğretim sisteminin tanıtılması,
3) Rehberlik ve psikolojik danışma servisi ve çalışmalarının tanıtılması,
4) 9.sınıf öğrencilerinin velileri ile okulu, ders çalışma tekniklerini vb. gibi konuları tanıtma amacıyla toplantı düzenlenmesi,
5) Disiplin ile sınıf geçme yönetmeliği ve ders çalışma yöntemleri hakkında bilgilendirme çalışmasının yapılması
BİREYSEL REHBERLİK
Bireyin tanınması için, bireylerin ilgi ve yetenekleri, başarı ve başarısızlıkları,, kişisel ve sosyal uyum düzeyleri, zayıf ve güçlü yönleri, ilgi, tavır ve değer yargıları, yetiştiği çevrenin geliştirici ve engelleyici etkileri gibi pek çok özelliklerinin ayrıntılı olarak bilinmesi gerekir. Bunun için;
1) Öğrenci Tanıma Çalışmaları,
2) Psikolojik Danışma Çalışmaları,
3) Okul yöneticileri, öğretmenler, aileler tarafından ve Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisince belirlenen veya kendiliğinden başvuran uyum güçlüğü gösteren öğrencilere rehberlik tekniklerinden yararlanılarak yönlendirici çalışmaların yapılması,
4) Disiplin Kuruluna gönderilen öğrencilerle öğrenci disiplin cezası almadan çalışmaların yapılması,
5) Rehberlik ve psikolojik danışma servisini aşan durumlarda devlet ve üniversite hastanelerinin ilgili bölümleri ile ilişki kurulması,
MESLEKİ REHBERLİK
Meslek seçme, meslekler arasında bireyin kendisine uygun olanı belirlemesidir. Bir süreç olarak, meslek seçiminde birey kendisine açık meslekleri çeşitli yönleri ile değerlendirip, kendi gereksinmeleri doğrultusunda istenilen yönleri daha çok olan birini tercih edebilir. Bu karar kişinin hayatında verdiği önemli kararlardan biridir. Bu alanda yapılan çalışmalar;
1) Meslekler ve üst öğretim kurumlarının tanıtılması amacıyla üniversite öğretim üyeleri, iş alanlarından çeşitli meslek sahipleri, üniversite öğrencileri vb. ile işbirliği yapılarak gerekli konferans ve panellerin düzenlenmesi,
2) Üniversite giriş sınavlarında okulun genel başarı durumu ve öğrencilerin girmeye hak kazandıkları fakülte ve yüksekokulların belirlenerek liste halinde öğretmen ve öğrencilere duyurulması,
3)İlgi ve yeteneklerin belirlenmesi amacıyla test ve envanterlerin uygulanması, sonuçların değerlendirilmesi,
4)Üniversitelere akademik ve sosyal koşullarını tanımak amacıyla gezilerin düzenlenmesi,
KONFERANSLAR
Bedensel ve zihinsel gelişme, eğitim ve ruh sağlığı vb. konularında öğrenci, aile ve öğretmenlere konferanslar düzenlenmesi,
ÖĞRETMENLERLE İLGİLİ ÇALIŞMALAR
1) Sınıf öğretmenleri genel çalışma programlarının hazırlanması, sınıf öğretmenleri dosyasının düzenlenmesi,
2)Rehberlik Okul Yürütme Komisyonunca rehberlik çalışmaları ve Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisinin çalışma programının incelenmesi,
3)Öğretmenlerle Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisinin işbirliğinin sağlanması,
4) Gerekli olduğu zaman sınıf öğretmenleri toplantıları düzenlenmesi,
AİLELERLE İLGİLİ ÇALIŞMALAR
1)Eğitim ve öğretimde işbirliği amacıyla Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisince öğretmenler, sınıf müdür yardımcıları ve ailelerin katılacağı toplantıların düzenlenmesi,
2)Eğitim-öğretim, ruh ve beden sağlığı vb. konularda gerekli konferansların düzenlenmesi,
3)Gerekli görüldüğü konularda ailelerle bireysel ve grup toplantılarının yapılması.